شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید

کتاب نسل چهارم بازاریابی

کاتلر و نویسندگان همراه او در کتاب نسل چهارم بازاریابی می‌کوشند تحولات مارکتینگ را در عصر دیجیتال بررسی کنند. در این کتاب، پس از شرح برخی از روندهای حاکم بر بازاریابی در دوران دیجیتال، برخی از مفاهیم دیجیتال مارکتینگ مانند قیف فروش،‌ بازاریابی محتوا، وفادارسازی مشتریان و گیمیفیکیشن به بحث گذاشته شده است.
0 تومان / ناموجود
+ -

نسل چهارم بازاریابی | معرفی کتاب فیلیپ کاتلر، هرماوان کارتاجیا و ایوان ستیاوان

موضوع: بازاریابی دیجیتال، مدیریت بازاریابی، استراتژی کسب‌وکار
نویسندگان: فیلیپ کاتلر (Philip Kotler)، هرماوان کارتاجیا (Hermawan Kartajaya)، ایوان ستیاوان (Iwan Setiawan)
انتشارات فارسی: [در صورت موجود بودن در ایران]

معرفی کتاب نسل چهارم بازاریابی

کتاب نسل چهارم بازاریابی (Marketing 4.0) نوشته‌ی فیلیپ کاتلر و همکارانش به بررسی تحول بازاریابی در عصر دیجیتال می‌پردازد. این اثر نشان می‌دهد که بازاریابی امروز دیگر صرفاً ارتباط عمودی با مشتری و تبلیغات نیست، بلکه مشتریان متصل به شبکه‌های اجتماعی و اطلاعات آنلاین، نقش فعالی در تصمیم‌گیری‌ها دارند.

نسل چهارم بازاریابی بر پیوند مشتریان، تحلیل داده‌ها و تجربه دیجیتال تأکید دارد و تلاش می‌کند برندها را با رویکرد انسانی و دیجیتالی هم‌زمان تجهیز کند.

محورهای کلیدی کتاب

  1. مشتریان متصل (Connectivity): مشتریان امروز همواره آنلاین هستند، نظرات دیگران را بررسی می‌کنند و کمتر تحت تأثیر تبلیغات مستقیم قرار می‌گیرند.

  2. قدرت افقی ارتباطات: ارتباط مشتری با مشتری (C2C) جایگاه قدرت عمودی برندها را کاهش داده و تصمیم‌گیری خرید را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

  3. نقشه سفر مشتری (Customer Journey Mapping): برندها باید مسیر تعامل مشتری با محصول و خدمات خود را به دقت تحلیل کنند.

  4. بازاریابی محتوا و گیمیفیکیشن: تولید محتوا و بازی‌سازی برای جذب، پاسخ‌گویی و ترغیب مشتریان به اقدام، بخش مهمی از استراتژی دیجیتال است.

پیام اصلی کتاب

  • مشتریان دیجیتال قدرت بیشتری دارند و برندها نمی‌توانند مانند گذشته با تبلیغات سنتی بر تصمیم‌گیری آن‌ها تأثیر بگذارند.

  • بازاریابی نسل چهارم ترکیبی از رویکرد انسانی، دیجیتال و داده‌محور است.

  • استفاده از تکنیک‌ها و ابزارهای دیجیتال مارکتینگ، برای افزایش تعامل و تجربه مشتری حیاتی است.

چند جمله کلیدی از کتاب

  • «مشتریان متصل به شبکه‌های اجتماعی، قدرت تصمیم‌گیری خود را افزایش داده‌اند.»

  • «قدرت برند دیگر تنها با تبلیغات شکل نمی‌گیرد، بلکه با تعامل واقعی و تجربه مشتری شکل می‌گیرد.»

  • «تحلیل داده و شناخت سفر مشتری، پایه‌ای برای استراتژی بازاریابی دیجیتال است.»

ترجمه فارسی کتاب

کتاب نسل چهارم بازاریابی در ایران ترجمه و منتشر شده است، هرچند نسخه فارسی آن ممکن است با توجه به ناشر و سال چاپ متفاوت باشد. این کتاب برای مدیران بازاریابی، مشاوران دیجیتال مارکتینگ و دانشجویان مدیریت، مرجعی کاربردی و به‌روز است.

جمع‌بندی

کتاب نسل چهارم بازاریابی یک راهنمای کاربردی برای:

  • درک تغییرات رفتار مشتری در دنیای دیجیتال

  • ایجاد استراتژی بازاریابی ترکیبی انسانی و دیجیتال

  • استفاده از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برای تعامل و ارزش‌آفرینی مشتری

بررسی و نظر خود را بنویسید
  • تنها کاربران عضو می توانند بررسی خود را بنویسند
*
*
  • بد
  • عالی
*
*
*

نسل چهارم بازاریابی | معرفی کتاب فیلیپ کاتلر، هرماوان کارتاجیا و ایوان ستیاوان

موضوع: بازاریابی دیجیتال، مدیریت بازاریابی، استراتژی کسب‌وکار
نویسندگان: فیلیپ کاتلر (Philip Kotler)، هرماوان کارتاجیا (Hermawan Kartajaya)، ایوان ستیاوان (Iwan Setiawan)
انتشارات فارسی: [در صورت موجود بودن در ایران]

معرفی کتاب نسل چهارم بازاریابی

کتاب نسل چهارم بازاریابی (Marketing 4.0) نوشته‌ی فیلیپ کاتلر و همکارانش به بررسی تحول بازاریابی در عصر دیجیتال می‌پردازد. این اثر نشان می‌دهد که بازاریابی امروز دیگر صرفاً ارتباط عمودی با مشتری و تبلیغات نیست، بلکه مشتریان متصل به شبکه‌های اجتماعی و اطلاعات آنلاین، نقش فعالی در تصمیم‌گیری‌ها دارند.

نسل چهارم بازاریابی بر پیوند مشتریان، تحلیل داده‌ها و تجربه دیجیتال تأکید دارد و تلاش می‌کند برندها را با رویکرد انسانی و دیجیتالی هم‌زمان تجهیز کند.

محورهای کلیدی کتاب

  1. مشتریان متصل (Connectivity): مشتریان امروز همواره آنلاین هستند، نظرات دیگران را بررسی می‌کنند و کمتر تحت تأثیر تبلیغات مستقیم قرار می‌گیرند.

  2. قدرت افقی ارتباطات: ارتباط مشتری با مشتری (C2C) جایگاه قدرت عمودی برندها را کاهش داده و تصمیم‌گیری خرید را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

  3. نقشه سفر مشتری (Customer Journey Mapping): برندها باید مسیر تعامل مشتری با محصول و خدمات خود را به دقت تحلیل کنند.

  4. بازاریابی محتوا و گیمیفیکیشن: تولید محتوا و بازی‌سازی برای جذب، پاسخ‌گویی و ترغیب مشتریان به اقدام، بخش مهمی از استراتژی دیجیتال است.

پیام اصلی کتاب

  • مشتریان دیجیتال قدرت بیشتری دارند و برندها نمی‌توانند مانند گذشته با تبلیغات سنتی بر تصمیم‌گیری آن‌ها تأثیر بگذارند.

  • بازاریابی نسل چهارم ترکیبی از رویکرد انسانی، دیجیتال و داده‌محور است.

  • استفاده از تکنیک‌ها و ابزارهای دیجیتال مارکتینگ، برای افزایش تعامل و تجربه مشتری حیاتی است.

چند جمله کلیدی از کتاب

  • «مشتریان متصل به شبکه‌های اجتماعی، قدرت تصمیم‌گیری خود را افزایش داده‌اند.»

  • «قدرت برند دیگر تنها با تبلیغات شکل نمی‌گیرد، بلکه با تعامل واقعی و تجربه مشتری شکل می‌گیرد.»

  • «تحلیل داده و شناخت سفر مشتری، پایه‌ای برای استراتژی بازاریابی دیجیتال است.»

ترجمه فارسی کتاب

کتاب نسل چهارم بازاریابی در ایران ترجمه و منتشر شده است، هرچند نسخه فارسی آن ممکن است با توجه به ناشر و سال چاپ متفاوت باشد. این کتاب برای مدیران بازاریابی، مشاوران دیجیتال مارکتینگ و دانشجویان مدیریت، مرجعی کاربردی و به‌روز است.

جمع‌بندی

کتاب نسل چهارم بازاریابی یک راهنمای کاربردی برای:

  • درک تغییرات رفتار مشتری در دنیای دیجیتال

  • ایجاد استراتژی بازاریابی ترکیبی انسانی و دیجیتال

  • استفاده از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برای تعامل و ارزش‌آفرینی مشتری