شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید

کتاب مدیریت بازاریابی کاتلر و کلر

در میان نویسندگان دانشگاهی حوزه بازاریابی، نام کاتلر مطرح‌ترین برند است. او با همکاری نویسندگان دیگری مانند کلر و آکر، کتابهای متعددی در این زمینه نوشته است. با وجودی که کاتلر هنوز هم فعالیت نگارش را ادامه می‌دهد و هر یکی دو سال، یک کتاب جدید به بازار عرضه می‌کند، اما هیچ‌یک از کتاب های بازاریابی او نتوانسته‌اند جای کتاب مدیریت بازاریابی را بگیرند. کتابی که معمولاً به عنوان مرجع اول درس بازاریابی در رشته‌های مدیریت و بازرگانی پیشنهاد می‌شود و بر همین اساس می‌توان آن را یکی از پرفروش ترین کتابهای بازاریابی دانست.
0 تومان / ناموجود
+ -

معرفی کتاب مدیریت بازاریابی کاتلر و کلر | مرجع جامع بازاریابی

کتاب مدیریت بازاریابی (Marketing Management) نوشته‌ی فیلیپ کاتلر (Philip Kotler) و کوین کلر (Kevin Keller)، پرمخاطب‌ترین و تأثیرگذارترین منبع در حوزه‌ی بازاریابی در جهان است. این کتاب طی دهه‌ها، مرجع اصلی دانشگاه‌ها، مدیران و متخصصان بازاریابی بوده و به‌عنوان کتاب مقدس بازاریابی شناخته می‌شود.


 

چرا کتاب مدیریت بازاریابی کاتلر و کلر مهم است؟

  • این کتاب بیش از ۵۰ سال است که در سراسر دنیا تدریس می‌شود.

  • نگاه کاتلر و کلر بر پایه‌ی ایجاد ارزش برای مشتری و برند است.

  • در ایران نیز به‌عنوان اصلی‌ترین مرجع درسی در رشته‌ی مدیریت بازاریابی تدریس می‌شود.


 

ساختار و محتوای کتاب مدیریت بازاریابی کاتلر و کلر

کتاب در چند بخش کلیدی تنظیم شده است:

۱. برنامه بازاریابی (Marketing Plan)

کتاب با موضوع تدوین برنامه بازاریابی آغاز می‌شود. این بخش چارچوبی ارائه می‌دهد تا شرکت‌ها بدانند چگونه استراتژی بازاریابی خود را طراحی و اجرا کنند.

۲. تحقیقات بازار (Market Research)

در ادامه، به تحقیقات بازار، اندازه‌گیری تقاضا و پیش‌بینی نیازهای آینده مشتریان پرداخته می‌شود.

۳. تحلیل بازار مصرفی و صنعتی

کاتلر و کلر تفاوت بازارهای مصرفی (B2C) و سازمانی و صنعتی (B2B) را به‌خوبی تشریح کرده و برای هرکدام روش‌های بازاریابی جداگانه ارائه می‌دهند.

۴. ارزش‌آفرینی برای مشتری و برند

تمرکز اصلی کتاب بر ایجاد ارزش پایدار برای مشتریان و جایگاه‌سازی برند در ذهن مخاطب است.

۵. استراتژی‌های بازاریابی

  • استراتژی محصول (Product Strategy)

  • قیمت‌گذاری (Pricing Strategy)

  • توزیع و خرده‌فروشی (Distribution & Retailing)

  • ارتباطات بازاریابی یکپارچه (IMC) شامل تبلیغات، روابط عمومی و بازاریابی دیجیتال

۶. بازاریابی جهانی

یکی از فصول مهم کتاب به نفوذ در بازارهای بین‌المللی اختصاص دارد، هرچند نگاه آن بیشتر بر توسعه‌ی برندهای آمریکایی در شرق دور متمرکز است.


 

نسخه‌های کتاب مدیریت بازاریابی در ایران

در ایران، ترجمه‌های مختلفی از این کتاب وجود دارد. از جمله:

  • ترجمه دکتر مهدی امیرجعفری (دو جلد، رنگی، ترجمه ویرایش چهاردهم – ۲۰۱۱)

  • ترجمه‌های دیگر که اغلب مبتنی بر ویرایش‌های مختلف هستند.

در حال حاضر، ویرایش پانزدهم (۲۰۱۵) جدیدترین نسخه‌ی کتاب در جهان محسوب می‌شود.


 

چند نکته کلیدی از کتاب

  • بازاریابی فقط تبلیغات نیست؛ بلکه مدیریت ارزش در کل زنجیره تأمین است.

  • برند قوی، نتیجه‌ی بازاریابی یکپارچه و تجربه مشتری مثبت است.

  • تحقیقات بازار، پایه‌ی تصمیم‌گیری‌های موفق بازاریابی است.


 

سوالات متداول (FAQ)

۱. کتاب مدیریت بازاریابی کاتلر و کلر برای چه کسانی مناسب است؟

برای دانشجویان مدیریت، مدیران بازاریابی، صاحبان کسب‌وکار و علاقه‌مندان به بازاریابی حرفه‌ای.

۲. آیا این کتاب فقط تئوری است؟

خیر. کتاب پر از مثال‌های واقعی از برندهای جهانی است و به‌صورت عملی و کاربردی آموزش می‌دهد.

۳. تفاوت این کتاب با سایر منابع بازاریابی چیست؟

جامع‌ترین و معتبرترین منبع است و همواره به‌روز می‌شود. بسیاری از نویسندگان دیگر نیز دیدگاه‌های خود را بر مبنای چارچوب‌های کاتلر و کلر ارائه کرده‌اند.

بررسی و نظر خود را بنویسید
  • تنها کاربران عضو می توانند بررسی خود را بنویسند
*
*
  • بد
  • عالی
*
*
*

معرفی کتاب مدیریت بازاریابی کاتلر و کلر | مرجع جامع بازاریابی

کتاب مدیریت بازاریابی (Marketing Management) نوشته‌ی فیلیپ کاتلر (Philip Kotler) و کوین کلر (Kevin Keller)، پرمخاطب‌ترین و تأثیرگذارترین منبع در حوزه‌ی بازاریابی در جهان است. این کتاب طی دهه‌ها، مرجع اصلی دانشگاه‌ها، مدیران و متخصصان بازاریابی بوده و به‌عنوان کتاب مقدس بازاریابی شناخته می‌شود.


 

چرا کتاب مدیریت بازاریابی کاتلر و کلر مهم است؟

  • این کتاب بیش از ۵۰ سال است که در سراسر دنیا تدریس می‌شود.

  • نگاه کاتلر و کلر بر پایه‌ی ایجاد ارزش برای مشتری و برند است.

  • در ایران نیز به‌عنوان اصلی‌ترین مرجع درسی در رشته‌ی مدیریت بازاریابی تدریس می‌شود.


 

ساختار و محتوای کتاب مدیریت بازاریابی کاتلر و کلر

کتاب در چند بخش کلیدی تنظیم شده است:

۱. برنامه بازاریابی (Marketing Plan)

کتاب با موضوع تدوین برنامه بازاریابی آغاز می‌شود. این بخش چارچوبی ارائه می‌دهد تا شرکت‌ها بدانند چگونه استراتژی بازاریابی خود را طراحی و اجرا کنند.

۲. تحقیقات بازار (Market Research)

در ادامه، به تحقیقات بازار، اندازه‌گیری تقاضا و پیش‌بینی نیازهای آینده مشتریان پرداخته می‌شود.

۳. تحلیل بازار مصرفی و صنعتی

کاتلر و کلر تفاوت بازارهای مصرفی (B2C) و سازمانی و صنعتی (B2B) را به‌خوبی تشریح کرده و برای هرکدام روش‌های بازاریابی جداگانه ارائه می‌دهند.

۴. ارزش‌آفرینی برای مشتری و برند

تمرکز اصلی کتاب بر ایجاد ارزش پایدار برای مشتریان و جایگاه‌سازی برند در ذهن مخاطب است.

۵. استراتژی‌های بازاریابی

  • استراتژی محصول (Product Strategy)

  • قیمت‌گذاری (Pricing Strategy)

  • توزیع و خرده‌فروشی (Distribution & Retailing)

  • ارتباطات بازاریابی یکپارچه (IMC) شامل تبلیغات، روابط عمومی و بازاریابی دیجیتال

۶. بازاریابی جهانی

یکی از فصول مهم کتاب به نفوذ در بازارهای بین‌المللی اختصاص دارد، هرچند نگاه آن بیشتر بر توسعه‌ی برندهای آمریکایی در شرق دور متمرکز است.


 

نسخه‌های کتاب مدیریت بازاریابی در ایران

در ایران، ترجمه‌های مختلفی از این کتاب وجود دارد. از جمله:

  • ترجمه دکتر مهدی امیرجعفری (دو جلد، رنگی، ترجمه ویرایش چهاردهم – ۲۰۱۱)

  • ترجمه‌های دیگر که اغلب مبتنی بر ویرایش‌های مختلف هستند.

در حال حاضر، ویرایش پانزدهم (۲۰۱۵) جدیدترین نسخه‌ی کتاب در جهان محسوب می‌شود.


 

چند نکته کلیدی از کتاب

  • بازاریابی فقط تبلیغات نیست؛ بلکه مدیریت ارزش در کل زنجیره تأمین است.

  • برند قوی، نتیجه‌ی بازاریابی یکپارچه و تجربه مشتری مثبت است.

  • تحقیقات بازار، پایه‌ی تصمیم‌گیری‌های موفق بازاریابی است.


 

سوالات متداول (FAQ)

۱. کتاب مدیریت بازاریابی کاتلر و کلر برای چه کسانی مناسب است؟

برای دانشجویان مدیریت، مدیران بازاریابی، صاحبان کسب‌وکار و علاقه‌مندان به بازاریابی حرفه‌ای.

۲. آیا این کتاب فقط تئوری است؟

خیر. کتاب پر از مثال‌های واقعی از برندهای جهانی است و به‌صورت عملی و کاربردی آموزش می‌دهد.

۳. تفاوت این کتاب با سایر منابع بازاریابی چیست؟

جامع‌ترین و معتبرترین منبع است و همواره به‌روز می‌شود. بسیاری از نویسندگان دیگر نیز دیدگاه‌های خود را بر مبنای چارچوب‌های کاتلر و کلر ارائه کرده‌اند.