شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید

معرفی کتاب مدیریت استراتژیک دیوید

شاید کتاب مدیریت استراتژیک فرد آر دیوید را نتوان یکی از بهترین کتاب های استراتژی دانست (اگر نظر متمم را بخواهید، ما کتاب مدیریت استراتژیک پیتر فیتزروی را بهترین کتاب مدیریت استراتژیک موجود در بازار فعلی می‌دانیم).
0 تومان / ناموجود
+ -

مدیریت استراتژیک دیوید | معرفی کتاب فرد آر دیوید

موضوع: مدیریت استراتژیک، استراتژی کسب‌وکار، مزیت رقابتی
نویسندگان: فرد آر دیوید (Fred R. David)، فارست آر دیوید (Forest R. David)
انتشارات فارسی: دفتر پژوهش‌های فرهنگی

معرفی کتاب مدیریت استراتژیک دیوید

کتاب مدیریت استراتژیک فرد آر دیوید (Strategic Management: A Competitive Advantage Approach) یکی از منابع معتبر و شناخته‌شده در حوزه مدیریت استراتژیک است که به بررسی نحوه تدوین، پیاده‌سازی و ارزیابی استراتژی‌های رقابتی در سازمان‌ها می‌پردازد. این کتاب با تأکید بر مزیت رقابتی، به مدیران و دانشجویان کمک می‌کند تا بتوانند در محیط‌های پرچالش کسب‌وکار بهتر از رقبا عمل کنند.

محورهای کلیدی کتاب

  • مزیت رقابتی (Competitive Advantage): استراتژی‌ها باید توان رقابتی سازمان را افزایش دهند و آن را نسبت به رقبا متمایز کنند.

  • فرایند مدیریت استراتژیک: شامل سه بخش اصلی تدوین استراتژی، پیاده‌سازی استراتژی و ارزیابی استراتژی است.

  • مطالعه موردی (Case Studies): بررسی شرکت‌های بزرگ جهانی مانند فدکس، سیتی‌گروپ، فیس‌بوک، اپل و گروه امارات برای درک عملی استراتژی‌ها.

  • ارزیابی مستمر: موفقیت امروز تضمین‌کننده موفقیت فردا نیست و استراتژی باید همواره بازنگری و اصلاح شود.

پیام اصلی کتاب

  • موفقیت سازمانی وابسته به تدوین و حفظ مزیت رقابتی است.

  • استراتژی و مدیریت استراتژیک به سازمان کمک می‌کنند تا بهتر از رقبا عمل کنند.

  • توجه به تحلیل محیط، رقبا و فرصت‌ها برای تدوین استراتژی ضروری است.

چند جمله کلیدی از کتاب

  • «مدیریت استراتژیک در پی همسو کردن مدیریت، بازاریابی، مالی، تولید، عملیات و تحقیق و توسعه برای دستیابی به موفقیت سازمانی است.»

  • «هدف مدیریت استراتژیک خلق فرصت‌های تازه و متفاوت برای فرداست.»

  • «ارزیابی دائمی استراتژی، ضروری است زیرا موفقیت امروز، تضمین‌کننده موفقیت فردا نیست.»

ترجمه فارسی کتاب

کتاب مدیریت استراتژیک فرد آر دیوید، ویرایش دوازدهم (۲۰۰۸) توسط محمد اعرابی و محمد تقی‌زاده مطلق به فارسی ترجمه شده و توسط دفتر پژوهش‌های فرهنگی منتشر شده است. این ترجمه برای مدیران، دانشجویان و علاقه‌مندان به استراتژی یک مرجع کاربردی و جامع محسوب می‌شود.

جمع‌بندی

کتاب مدیریت استراتژیک فرد آر دیوید یک راهنمای جامع برای:

  • یادگیری فرایند تدوین، پیاده‌سازی و ارزیابی استراتژی‌ها

  • درک اهمیت مزیت رقابتی در محیط رقابتی کسب‌وکار

  • استفاده از مطالعه موردی برای فهم عملی مفاهیم مدیریت استراتژیک

بررسی و نظر خود را بنویسید
  • تنها کاربران عضو می توانند بررسی خود را بنویسند
*
*
  • بد
  • عالی
*
*
*

مدیریت استراتژیک دیوید | معرفی کتاب فرد آر دیوید

موضوع: مدیریت استراتژیک، استراتژی کسب‌وکار، مزیت رقابتی
نویسندگان: فرد آر دیوید (Fred R. David)، فارست آر دیوید (Forest R. David)
انتشارات فارسی: دفتر پژوهش‌های فرهنگی

معرفی کتاب مدیریت استراتژیک دیوید

کتاب مدیریت استراتژیک فرد آر دیوید (Strategic Management: A Competitive Advantage Approach) یکی از منابع معتبر و شناخته‌شده در حوزه مدیریت استراتژیک است که به بررسی نحوه تدوین، پیاده‌سازی و ارزیابی استراتژی‌های رقابتی در سازمان‌ها می‌پردازد. این کتاب با تأکید بر مزیت رقابتی، به مدیران و دانشجویان کمک می‌کند تا بتوانند در محیط‌های پرچالش کسب‌وکار بهتر از رقبا عمل کنند.

محورهای کلیدی کتاب

  • مزیت رقابتی (Competitive Advantage): استراتژی‌ها باید توان رقابتی سازمان را افزایش دهند و آن را نسبت به رقبا متمایز کنند.

  • فرایند مدیریت استراتژیک: شامل سه بخش اصلی تدوین استراتژی، پیاده‌سازی استراتژی و ارزیابی استراتژی است.

  • مطالعه موردی (Case Studies): بررسی شرکت‌های بزرگ جهانی مانند فدکس، سیتی‌گروپ، فیس‌بوک، اپل و گروه امارات برای درک عملی استراتژی‌ها.

  • ارزیابی مستمر: موفقیت امروز تضمین‌کننده موفقیت فردا نیست و استراتژی باید همواره بازنگری و اصلاح شود.

پیام اصلی کتاب

  • موفقیت سازمانی وابسته به تدوین و حفظ مزیت رقابتی است.

  • استراتژی و مدیریت استراتژیک به سازمان کمک می‌کنند تا بهتر از رقبا عمل کنند.

  • توجه به تحلیل محیط، رقبا و فرصت‌ها برای تدوین استراتژی ضروری است.

چند جمله کلیدی از کتاب

  • «مدیریت استراتژیک در پی همسو کردن مدیریت، بازاریابی، مالی، تولید، عملیات و تحقیق و توسعه برای دستیابی به موفقیت سازمانی است.»

  • «هدف مدیریت استراتژیک خلق فرصت‌های تازه و متفاوت برای فرداست.»

  • «ارزیابی دائمی استراتژی، ضروری است زیرا موفقیت امروز، تضمین‌کننده موفقیت فردا نیست.»

ترجمه فارسی کتاب

کتاب مدیریت استراتژیک فرد آر دیوید، ویرایش دوازدهم (۲۰۰۸) توسط محمد اعرابی و محمد تقی‌زاده مطلق به فارسی ترجمه شده و توسط دفتر پژوهش‌های فرهنگی منتشر شده است. این ترجمه برای مدیران، دانشجویان و علاقه‌مندان به استراتژی یک مرجع کاربردی و جامع محسوب می‌شود.

جمع‌بندی

کتاب مدیریت استراتژیک فرد آر دیوید یک راهنمای جامع برای:

  • یادگیری فرایند تدوین، پیاده‌سازی و ارزیابی استراتژی‌ها

  • درک اهمیت مزیت رقابتی در محیط رقابتی کسب‌وکار

  • استفاده از مطالعه موردی برای فهم عملی مفاهیم مدیریت استراتژیک