شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید

معرفی کتاب استراتژی اقیانوس آبی

کتاب استراتژی اقیانوس آبی (Blue Ocean Strategy) را بی‌تردید می‌توان یکی از کتاب های مدیریتی کلاسیک در حوزه مدیریت و استراتژی دانست. کمتر کتابی در میان کتاب های رشته مدیریت وجود دارد که عنوان آن به ادبیات روزمره راه پیدا کرده باشد. در حدی که در گفتگوهای عادی هم می‌شنویم که می‌گویند: «الان باید سراغ فلان کار رفت که هنوز اقیانوس آن آبی است و به اقیانوس قرمز تبدیل نشده است.»
0 تومان / ناموجود
+ -

استراتژی اقیانوس آبی | معرفی کتاب دبلیو چان کیم و رنه مابورنیا

موضوع: مدیریت استراتژیک، نوآوری، استراتژی کسب‌وکار
نویسندگان: دبلیو چان کیم (W. Chan Kim)، رنه مابورنیا (Renee Mauborgne)
انتشارات فارسی: انتشارات آریانا قلم (ترجمه: علیرضا پورممتاز)


 

معرفی کتاب استراتژی اقیانوس آبی

کتاب استراتژی اقیانوس آبی (Blue Ocean Strategy) یکی از آثار کلاسیک حوزه مدیریت و استراتژی است. چان کیم و مابورنیا این مفهوم را ابتدا در سال ۲۰۰۴ در قالب مقاله‌ای ارائه کردند و در سال ۲۰۰۵، با مثال‌ها و توضیحات کامل‌تر، کتابی جامع و آموزنده منتشر شد.

این کتاب نشان می‌دهد که برای موفقیت در بازار، بهترین استراتژی گاهی اوقات اجتناب از رقابت مستقیم است و ایجاد فضاهای نوآورانه و کشف بازارهای تازه، کلید پیشرفت محسوب می‌شود.


 

محورهای کلیدی کتاب

  • اقیانوس قرمز: بازارهای موجود و شناخته‌شده که رقابت شدید در آن‌ها جریان دارد و سود و فرصت رشد محدود است.

  • اقیانوس آبی: بازارهای نوظهور و ناشناخته که رقابتی در آن‌ها وجود ندارد و فرصت خلق تقاضا و نوآوری ارزش‌محور فراهم است.

  • نوآوری در ارزش: تمرکز بر خلق ارزش جدید به جای رقابت بر سر کاهش هزینه یا بهینه‌سازی فعالیت‌های موجود.

  • حرکت به سمت اقیانوس آبی: شامل تدوین و پیاده‌سازی استراتژی با تمرکز بر تعریف مرزهای جدید بازار، شناسایی مشتریان غیرهدف فعلی و بازنگری مستمر استراتژی.


 

پیام اصلی کتاب

برای پیشی گرفتن در بازار، صرفاً رقابت با دیگران کافی نیست؛ باید فضای جدیدی خلق کرد که در آن رقابت معنایی نداشته باشد و نوآوری و ارزش‌آفرینی، محور اصلی استراتژی باشد.


 

چند جمله کلیدی از کتاب

  • «بهترین استراتژی برای موفقیت، گاهی اجتناب از رقابت است.»

  • «اقیانوس قرمز شامل بازارهای موجود و رقابت شدید است؛ اقیانوس آبی، فرصت خلق تقاضا و نوآوری را فراهم می‌کند.»

  • «نوآوری در ارزش، کلید حرکت از اقیانوس قرمز به آبی است.»


 

ترجمه فارسی کتاب

کتاب استراتژی اقیانوس آبی به زبان فارسی ترجمه شده و توسط انتشارات آریانا قلم (ترجمه: علیرضا پورممتاز) در دسترس علاقه‌مندان است. این کتاب برای مدیران، مشاوران کسب‌وکار و دانشجویان مدیریت، مرجعی کاربردی برای طراحی استراتژی‌های نوآورانه و حرکت به سوی بازارهای کم‌رقابت محسوب می‌شود.


 

جمع‌بندی

کتاب استراتژی اقیانوس آبی، راهنمایی ارزشمند برای:

  • درک تمایز میان بازارهای رقابتی و نوآورانه

  • طراحی استراتژی‌های خلاقانه و خلق ارزش

  • حرکت از رقابت مستقیم به فرصت‌های نوظهور و ناشناخته

 
 
بررسی و نظر خود را بنویسید
  • تنها کاربران عضو می توانند بررسی خود را بنویسند
*
*
  • بد
  • عالی
*
*
*

استراتژی اقیانوس آبی | معرفی کتاب دبلیو چان کیم و رنه مابورنیا

موضوع: مدیریت استراتژیک، نوآوری، استراتژی کسب‌وکار
نویسندگان: دبلیو چان کیم (W. Chan Kim)، رنه مابورنیا (Renee Mauborgne)
انتشارات فارسی: انتشارات آریانا قلم (ترجمه: علیرضا پورممتاز)


 

معرفی کتاب استراتژی اقیانوس آبی

کتاب استراتژی اقیانوس آبی (Blue Ocean Strategy) یکی از آثار کلاسیک حوزه مدیریت و استراتژی است. چان کیم و مابورنیا این مفهوم را ابتدا در سال ۲۰۰۴ در قالب مقاله‌ای ارائه کردند و در سال ۲۰۰۵، با مثال‌ها و توضیحات کامل‌تر، کتابی جامع و آموزنده منتشر شد.

این کتاب نشان می‌دهد که برای موفقیت در بازار، بهترین استراتژی گاهی اوقات اجتناب از رقابت مستقیم است و ایجاد فضاهای نوآورانه و کشف بازارهای تازه، کلید پیشرفت محسوب می‌شود.


 

محورهای کلیدی کتاب

  • اقیانوس قرمز: بازارهای موجود و شناخته‌شده که رقابت شدید در آن‌ها جریان دارد و سود و فرصت رشد محدود است.

  • اقیانوس آبی: بازارهای نوظهور و ناشناخته که رقابتی در آن‌ها وجود ندارد و فرصت خلق تقاضا و نوآوری ارزش‌محور فراهم است.

  • نوآوری در ارزش: تمرکز بر خلق ارزش جدید به جای رقابت بر سر کاهش هزینه یا بهینه‌سازی فعالیت‌های موجود.

  • حرکت به سمت اقیانوس آبی: شامل تدوین و پیاده‌سازی استراتژی با تمرکز بر تعریف مرزهای جدید بازار، شناسایی مشتریان غیرهدف فعلی و بازنگری مستمر استراتژی.


 

پیام اصلی کتاب

برای پیشی گرفتن در بازار، صرفاً رقابت با دیگران کافی نیست؛ باید فضای جدیدی خلق کرد که در آن رقابت معنایی نداشته باشد و نوآوری و ارزش‌آفرینی، محور اصلی استراتژی باشد.


 

چند جمله کلیدی از کتاب

  • «بهترین استراتژی برای موفقیت، گاهی اجتناب از رقابت است.»

  • «اقیانوس قرمز شامل بازارهای موجود و رقابت شدید است؛ اقیانوس آبی، فرصت خلق تقاضا و نوآوری را فراهم می‌کند.»

  • «نوآوری در ارزش، کلید حرکت از اقیانوس قرمز به آبی است.»


 

ترجمه فارسی کتاب

کتاب استراتژی اقیانوس آبی به زبان فارسی ترجمه شده و توسط انتشارات آریانا قلم (ترجمه: علیرضا پورممتاز) در دسترس علاقه‌مندان است. این کتاب برای مدیران، مشاوران کسب‌وکار و دانشجویان مدیریت، مرجعی کاربردی برای طراحی استراتژی‌های نوآورانه و حرکت به سوی بازارهای کم‌رقابت محسوب می‌شود.


 

جمع‌بندی

کتاب استراتژی اقیانوس آبی، راهنمایی ارزشمند برای:

  • درک تمایز میان بازارهای رقابتی و نوآورانه

  • طراحی استراتژی‌های خلاقانه و خلق ارزش

  • حرکت از رقابت مستقیم به فرصت‌های نوظهور و ناشناخته