شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید

معرفی کتاب از خوب به عالی

اگر بخواهیم یک کتاب استراتژی را به عنوان ادامهٔ کتاب ساختن برای ماندن معرفی کنیم، کتاب از خوب به عالی یکی از گزینه‌هاست. این کتاب را جیم کالینز تألیف کرده و عده‌ای آن را یکی از بهترین کتاب های استراتژی می‌دانند. روش تحقیق برای تألیف کتاب خوب به عالی بسیار شبیه روشی است که جیم کالینز در کتاب ساختن برای ماندن انتخاب کرده است. یعنی سراغ تعدادی شرکت موفق رفته و سعی کرده پایه‌های اصلی مدیریت استراتژیک را بر اساس ویژگی‌های مشترک میان آن شرکت‌ها کشف کند.
0 تومان / ناموجود
+ -

از خوب به عالی | معرفی کتاب جیم کالینز

موضوع: مدیریت استراتژیک، رهبری، تعالی سازمانی
نویسنده: جیم کالینز (Jim Collins)
سال انتشار: ۲۰۰۱
رده: کتاب کلاسیک مدیریتی


 

معرفی کتاب

کتاب از خوب به عالی (Good to Great) به بررسی تفاوت میان شرکت‌های خوب و شرکت‌های عالی می‌پردازد و به مدیران و رهبران نشان می‌دهد چگونه می‌توان از وضعیت خوب به سطح عالی رسید. جیم کالینز در این کتاب، شرکت‌ها را به عنوان نمونه انتخاب کرده و معیارهای عینی رشد و تعالی آن‌ها را در طول زمان تحلیل کرده است.


 

محورهای اصلی کتاب

  1. رضایت به وضعیت خوب = بیماری:

    • راضی شدن به وضعیت خوب، مانع رسیدن به وضعیت عالی است.

    • هدف اصلی کتاب، تشویق به کمال و حرکت به سمت استانداردهای عالی است.

  2. تعریف شرکت‌های عالی:

    • شرکت‌هایی که مدتی در وضعیت خوب بوده‌اند و سپس رشد شتاب‌یافته و پایدار را تجربه کرده‌اند.

    • معیار: حداقل سه برابر متوسط بازار در یک دوره ۱۵ ساله رشد ارزش داشته باشند.

    • افق ۱۵ ساله برای کاهش اثرات تصادفی و تمرکز بر رشد واقعی انتخاب شده است.

  3. انضباط (Discipline): کلید اصلی موفقیت

    • انضباط در افراد، افکار و رفتار

    • انضباط واقعی، درونی است و نه ناشی از فشارهای بیرونی یا فرآیندهای سازمانی

    • انتخاب افراد منضبط از اهمیت بیشتری نسبت به تعیین هدف برخوردار است

  4. انتخاب افراد درست قبل از تعیین اهداف:

    • ابتدا باید افرادی با دیسیپلین درونی پیدا و در جایگاه مناسب قرار داد

    • سپس اهداف و مسیر رشد سازمان مشخص می‌شود

  5. کاربرد فراتر از کسب‌وکار:

    • مفاهیم کتاب می‌تواند در هر حوزه‌ای که حرکت از خوب به عالی مطرح است، به کار رود، نه فقط در شرکت‌ها


 

ترجمه کتاب به فارسی

  • ترجمه‌ی ناهید سپهرپور (انتشارات آوین) روان و قابل فهم است

  • ضعف‌ها:

    1. نگارش فارسی برخی اسامی به صورت ناقص و بدون ذکر نگارش انگلیسی

    2. تشخیص ندادن برخی اسامی خاص از عام در متن

  • سایر ترجمه‌ها:

    • ترجمه فاطمه باغستانی (انتشارات نسل نواندیش) رضایت‌بخش است

    • ترجمه بهتر از خوب (فضل‌الله امینی، انتشارات فرا) نیز در دسترس است


 

جمع‌بندی

کتاب از خوب به عالی مجموعه‌ای از تجربیات و تحلیل‌های واقعی از شرکت‌ها را ارائه می‌دهد و با تمرکز بر انضباط فردی و سازمانی، مدیران را تشویق می‌کند تا فراتر از استانداردهای خوب حرکت کنند و مسیر تعالی پایدار را تجربه کنند.

بررسی و نظر خود را بنویسید
  • تنها کاربران عضو می توانند بررسی خود را بنویسند
*
*
  • بد
  • عالی
*
*
*

از خوب به عالی | معرفی کتاب جیم کالینز

موضوع: مدیریت استراتژیک، رهبری، تعالی سازمانی
نویسنده: جیم کالینز (Jim Collins)
سال انتشار: ۲۰۰۱
رده: کتاب کلاسیک مدیریتی


 

معرفی کتاب

کتاب از خوب به عالی (Good to Great) به بررسی تفاوت میان شرکت‌های خوب و شرکت‌های عالی می‌پردازد و به مدیران و رهبران نشان می‌دهد چگونه می‌توان از وضعیت خوب به سطح عالی رسید. جیم کالینز در این کتاب، شرکت‌ها را به عنوان نمونه انتخاب کرده و معیارهای عینی رشد و تعالی آن‌ها را در طول زمان تحلیل کرده است.


 

محورهای اصلی کتاب

  1. رضایت به وضعیت خوب = بیماری:

    • راضی شدن به وضعیت خوب، مانع رسیدن به وضعیت عالی است.

    • هدف اصلی کتاب، تشویق به کمال و حرکت به سمت استانداردهای عالی است.

  2. تعریف شرکت‌های عالی:

    • شرکت‌هایی که مدتی در وضعیت خوب بوده‌اند و سپس رشد شتاب‌یافته و پایدار را تجربه کرده‌اند.

    • معیار: حداقل سه برابر متوسط بازار در یک دوره ۱۵ ساله رشد ارزش داشته باشند.

    • افق ۱۵ ساله برای کاهش اثرات تصادفی و تمرکز بر رشد واقعی انتخاب شده است.

  3. انضباط (Discipline): کلید اصلی موفقیت

    • انضباط در افراد، افکار و رفتار

    • انضباط واقعی، درونی است و نه ناشی از فشارهای بیرونی یا فرآیندهای سازمانی

    • انتخاب افراد منضبط از اهمیت بیشتری نسبت به تعیین هدف برخوردار است

  4. انتخاب افراد درست قبل از تعیین اهداف:

    • ابتدا باید افرادی با دیسیپلین درونی پیدا و در جایگاه مناسب قرار داد

    • سپس اهداف و مسیر رشد سازمان مشخص می‌شود

  5. کاربرد فراتر از کسب‌وکار:

    • مفاهیم کتاب می‌تواند در هر حوزه‌ای که حرکت از خوب به عالی مطرح است، به کار رود، نه فقط در شرکت‌ها


 

ترجمه کتاب به فارسی

  • ترجمه‌ی ناهید سپهرپور (انتشارات آوین) روان و قابل فهم است

  • ضعف‌ها:

    1. نگارش فارسی برخی اسامی به صورت ناقص و بدون ذکر نگارش انگلیسی

    2. تشخیص ندادن برخی اسامی خاص از عام در متن

  • سایر ترجمه‌ها:

    • ترجمه فاطمه باغستانی (انتشارات نسل نواندیش) رضایت‌بخش است

    • ترجمه بهتر از خوب (فضل‌الله امینی، انتشارات فرا) نیز در دسترس است


 

جمع‌بندی

کتاب از خوب به عالی مجموعه‌ای از تجربیات و تحلیل‌های واقعی از شرکت‌ها را ارائه می‌دهد و با تمرکز بر انضباط فردی و سازمانی، مدیران را تشویق می‌کند تا فراتر از استانداردهای خوب حرکت کنند و مسیر تعالی پایدار را تجربه کنند.