شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید

با توجه به  نوسانات ارزی، خواهشمند است جهت اطلاع دقیق از موجودی کالاها و همچنین قیمتِ بروز، لطفا قبل از خرید، با کارشناسان فروش، تماس حاصل فرمائید. (۰۹۱۲۴۴۳۸۰۴۴ آقای علی سوری)

کاربرد گان جراحی در مراکز درمانی چیست

کاربرد گان جراحی در مراکز درمانی چیست

در این مقاله دنسیس در مورد کاربرد گان جراحی در مراکز درمانی چیست صحبت میکنیم.

 یکی از مسائل حیاتی در هر قسمتی از مراکز درمانی به خصوص اتاق های جراحی، استریل بودن پوشش تیم علوم پزشکی است. این مساله به سبب عدم انتشار انواع بیماری ها از پزشک به مریض و بالعکس اهمیت دارد.

به همین سبب در این گونه مراکز از پوشش هایی مانند گان جراحی استفاده می شود. اگر می خواهید درباره این محصول و انواع آن بیشتر بدانید، لطفا تا انتها با ما همراه باشید.

 

مشخصات گان جراحی

گان های جراحی معمولا توسط پارچه هایی از جنس اسپان تهیه می شود. علت استفاده از این پارچه، ضدحساسیت بودن آن است. هم چنین پارچه های اسپان دوام خوبی دارند و در حین استفاده دچار پارگی نمی شوند.

انواعی از این گان ها قابل شستشو هستند و در صورت ایجاد لکه بر روی آن به راحتی تمیز می شوند. البته این گان ها برای محیط هایی غیر از اتاق عمل، مانند مطب ها و کلینیک هایی که کمتر با خون و عفونت سر و کار دارند مناسب می باشد.

انواع گان جراحی

در این بخش انواع گان ها را به شما معرفی خواهیم کرد تا مطابق با نیاز خود، بهترین را تهیه فرمایید. انواع گان های جراحی و پزشکی عبارت اند از :

1- گان جراح لمینت: همان طور که از نام آن پیداست، این گان مخصوص دندانپزشکان است. تفاوت این گان جراحی با سایر گان ها در داشتن یک لایه پلاستیک در زیر پارچه اسپان است که باعث عدم نفوذ خون و مایعات بر روی گان به روپوش پزشک می شود.

2- گان بیمار: این گان برای بیمارانی که قرار است تحت عمل جراحی قرار گیرند یا تصویربرداری های پزشکی مانند ام آر آی را انجام دهند، طراحی شده است. گان بیمار از دسته گان های یکبار مصرف به شمار می روند؛ زیرا به سبب هم انتقال بیماری، برای فرد دیگری قابل استفاده نمی باشد. معمولا طول آستین گان های بیمار از سایر گان ها کوتاه تر است تا در صورت نیاز به راحتی سرم را به بیمار تزریق کنند.

3- گان جراح اتاق عمل: این گان از گان های بیمار بلند تر است تا کمترین تماس را با خون و مایعات داشته باشد. معمولا آستین های این گان  به صورت مچ دار دوخته می شود تا مزاحمتی را حین انجام عمل جراحی برای پزشک به وجود نیاورد.

 

گان جراحی رنگی

امروزه بر خلاف چند دهه پیش گان ها با رنگ بندی های مختلفی تولید و بسته بندی می شوند. معمولا گان های جراحی به رنگ سبز، آبی و خاکستری دیده می شوند. شاید این نکته برایتان جالب باشد که رنگ گان جراحی در میزان دید پزشک اثر می گذارد. رنگ های مختلف گان شامل موارد زیر می شود.

1- گان جراحی با رنگ سبز: رنگ سبز نسبت به سایر رنگ ها کمتر باعث خستگی های چشمی و افت قدرت بینایی می شود؛ بنابراین برای جراحی های طولانی مدت گزینه مناسبی به شمار می رود.

2- گان جراحی با رنگ سفید: این گان ها در گذشته نسبت به امروز بیشتر به کار می رفته است. مزیت این رنگ نسبت به سایرین در بهتر نشان دادن لکه و کثیفی است؛ بنابراین از نظر رعایت نکات بهداشتی، گان سفید بهترین است.

3- گان جراحی با رنگ آبی: با گذشت زمان، گان های سفید به علت خستگی چشمی که ایجاد می کردند و پایین بردن قدرت تفکیک بینایی جای خود را به گان های جراحی آبی رنگ دادند. از مزیت های گان جراحی آبی می توان به ایجاد قابلیت دید خوب نسبت به اعضای داخل بدن بیمار اشاره کرد.

 

بیشتر بخوانید: تأثیر دستکش های نخی در پیشگیری از انتقال ویروس

 

نحوه پوشیدن گان جراحی

در این قسمت به نحوه پوشیدن گان های جراحی اشاره می کنیم تا به راحتی از آن ها استفاده کنید. البته حتما قبل از آن با جستجو در اینترنت نحوه صحیح شستشوی دست طبق پروتکل های بهداشتی را یاد گرفته و سپس به سراغ پوشیدن گان جراحی بیایید. پوشیدن گان جراحی مراحلی دارد که عبارت اند از :

1- اولین نکته ای که باید آن را در نظر گرفت این است که از ابتدا تا انتهای پوشیدن گان دست ها باید به سمت بالا باشند.

2- معمولا در داخل گان ها حوله ای برای خشک کردن دست قرار داده شده است. در صورت نبودن می توانید از حوله های یکبار مصرف استفاده کنید و دست های خود را کاملا خشک نمایید. خشک کردن دست از سمت انگشت به آرنج انجام می شود. به هیچ عنوان نباید حوله از مسیری که رفته مجددا به سمت پایین برگردد.

3- گان ها معمولا از سمت پشت یا همان بیرون تا شده و داخل بسته بندی قرار می گیرند. دو دست گان را بگیرید و آن را باز کنید و بلافاصله دست ها را داخل آستین گان جراحی کنید. سپس یک نفر بندهای گان را از پشت می بندد.

 

 

خرید گان جراحی یکبار مصرف

وسایل مورد استفاده در مراکز بهداشتی درمانی از جمله گان های جراحی، به سبب اهمیت ویژه ای که دارند بایستی از مراکز معتبر تجهیزات پزشکی تهیه شوند. این وسایل نه تنها باید کیفیت خوب و قیمت مناسب داشته باشند،

بلکه لازم است تا از استریله بودنشان اطمینان حاصل کنیم. مثل همیشه پیشنهاد ما به شما خرید از فروشگاه معتبر تجهیزات لوازم دندانپزشکی دنسیس است. قطعا با خرید از این فروشگاه و مقایسه محصول خود با سایر مراکز فروش، از کیفیت فوق العاده محصول خود شگفت زده خواهید شد.

یکی از نکات خیلی مهمی که هنگام خرید گان جراحی باید به آن دقت کنید، تاریخ انقضای آن است. در صورت منقضی شدن به هیچ عنوان آن را خریداری نکنید؛ زیرا هرگونه مشکلی هم سلامت خودتان و هم سلامت بیمار را به خطر می اندازد.

 

با ما همراه باشید: دستکش لاتکس و اهمیت استفاده از آن

 

سخن پایانی

با توجه به تمام مطالب گفته به اهمیت کاربرد گان جراحی باکیفیت و بهداشتی در مراکز درمانی پی بردیم. در واقع می توان گفت انتخاب یک گان جراحی مناسب، اولین قدم به سمت یک درمان مطمئن به شمار می رود. اگر شما هم قصد خرید گان جراحی را دارید می توانید با مراجعه به سایت فروشگاه لوازم و مواد دندانپزشکی دنسیس، انواع گان ها را مشاهده کرده و گان مورد نیاز خود را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت خریداری کنید.

انصراف از نظر