شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید

با توجه به  نوسانات ارزی، خواهشمند است جهت اطلاع دقیق از موجودی کالاها و همچنین قیمتِ بروز، لطفا قبل از خرید، با کارشناسان فروش، تماس حاصل فرمائید. (۰۹۱۲۴۴۳۸۰۴۴ آقای علی سوری)

لمینت دندان معجزه زیبایی

لمینت دندان معجزه زیبایی

لمینت دندان معجزه زیبایی

لمینت دندان معجزه زیبایی است برای افرادی که از داشتن یک لبخند زیبا به خاطر شکل و رنگ بد دندان های خود محروم هستند.

لمینت پوسته نازکی است که بر اساس نیاز هر فرد طراحی شده که در ساخت آن ها از مواد رنگ دندان استفاده می شود.

لمینت تخصصی دندان یا ونیر پرسلین با آنکه دارای جنس ظریف و شیشه ای مانند می باشد اما در عین حال دارای استحکام بسیار بالا می باشد.

این پوسته ها در سطح جلویی دندان ها نصب می شوند و شکل، رنگ و طول دندان را تغییر می دهند و ظاهر زیبایی را برای داندان ها به ارمغان می آورند.

لمیت ها پرسلینی از ترکیب چندین لایه نازک سرامیکی به جود می آیند و جایگزین مینای دندان طبیعی و لایه ای چسبناک می شوند.

 

آیا برای ساخت لمینت نیاز به تراش دندان است؟

برخلاف تصور بیشتر مردم برای ساخت لمینت تخصصی دندان های پرسلینی (سرامیکی) همیشه نیاز به تراش دندان نمی باشد.

در صورت انتخاب درست روش درمانی توسط دندان پزشک متخصص تنها آماده سازی مختصری جهت نشستن لیمنت ها بدون هرگونه آسیبی ممکن است.

از آنجایی که عملکرد درست لمینت تخصصی دندان پرسلینی نیز در کنار زیبایی آن حائز اهمیت می باشد، بنابراین پیوست صحیح و محکم دندان طبیعی و لمینت ضروری است.

از رزین حساس به نور بین دندان طبیعی و لمینت استفاده می شود تا پس از نصب لمینت بتوان با تاباندن اشعه ای خاص آن را محکم کرد.

بیشتر بخوانید: فروشگاه دندانپزشکی

مزیت های لمینت دندان معجزه زیبایی

همان طور که گفتیم لمینت برای هر فرد به طور مجزا و شبیه به دندان وی ساخته می شود، بنابراین تشخیص تفاوت لمینت دندان معجزه زیبایی و دندان طبیعی تقریبا ممکن نیست.

در ابتدای مطلب به اینکه لمینت ها دارای استحکام بالا می باشند اشاره کردیم، در واقع لمینت ها به دلیل اینکه از موادی با تکنولوژی بالا ساخته شده اند در برابر لکه های مقاوم هستند.

لمینت های پرسلینی می توانند رنگ تیره ترین دندان ها را که حتی در برابر فرآیند های دیگر سفید سازی مقاومت کرده اند، بسیار تغییر دهند.

در برخی موارد استفاده از لمینت برای حل مشکلاتی مانند دندان های کج روهم رفته و فواصل کم دندان ها پیشنهاد می شود.

لمینت به دندان های طبیعی آسیب می رساند؟

جواب خیر است، در صورتی که دندان پزشک شخص، متخصص ترمیم و زیبایی باشد و در این زمینه از تجربه کافی برخوردار باشد به دندان های طبیعی آسیبی نمی رسد.

دندانپزشک پیش از آغاز روند لمینت گذاری، برای شخص عکس کلی از فک را تجویز می کند و دندان ها را به طور کامل آزمایش می کند تا از سالم بودن دندان ها اطمینان حاصل کند.

اگر دندانپزشک برای شخصی تشخیص دهد که لمینت برای وی گزینه مناسبی نیست، شخص می تواند دیگر گزینه هایی مانند ونیر کامپوزیت، ارتودنسی، سفید کردن و… استفاده کند.

بیشتر بخوانید: فروش کامپوزیت دندان، فروش بلیچینگ

 

لمینت

 

معایب لمینت دندان

ساخت لمینت های پرسلینی در آزمایشگاه بسیار زمان بر است و حداقل یک هفته روند لمینت گذاری را به تاخیر می اندازد.

درصورت نصب درست لمنیت ها و از بین بردن تمام عوامل تخریب کننده ی دندان یا محدود کردن آن، شخص باید بتواند از لمینت مانند دندان طبیعی اش استفاده کند.

اما با وجود استحکام بالای لمینت های سرامیکی، گاهی ممکن است لمینت ها برای شخصی دچار شکنندگی بشود.

همان گونه که باید از فشار شدید به دندان های طبیعی خودداری کرد، لمینت دندان نیز نباید تحت فشار شدید قرار بگیرند.

به عنوان مثال شخص باید از خوردن ناخن ها، جویدن یخ، بازکردن شیشه های نوشیدنی، شکستن پسته و… با لمینت ها خودداری کند.

مراقبت از لمینت دندان

نگهداری از لمینت های سرامیکی نیز مانند نگهداری از دندان های طبیعی می باشد و باید مرتب مسواک شده و از نخ دندان برای تمیز نگهداشتن آن ها استفاده شود.

دندان پزشک متخصص معمولاً استفاده از خمیر دندانی را به شخص توصیه می کند که حاوی فلوراید باشد تا مانع از ساییدگی دندان ها شود.

پس از یک هفته از لمینت تخصصی دندان گذاری بیمار باید به دکتر دندان پزشک خود مراجعه کند تا پزشک عملکرد لمینت ها و واکنش دهان به وجود لمینت ها بررسی کند.

بیشتر بخوانید: نانو کامپوزیت

انصراف از نظر