شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید

با توجه به  نوسانات ارزی، خواهشمند است جهت اطلاع دقیق از موجودی کالاها و همچنین قیمتِ بروز، لطفا قبل از خرید، با کارشناسان فروش، تماس حاصل فرمائید. (۰۹۱۲۴۴۳۸۰۴۴ آقای علی سوری)

مواد معدنی مورد نیاز دندان ها

مواد معدنی مورد نیاز دندان ها

مواد معدنی مورد نیاز دندان ها

امروز قصد داریم درباره مواد معدنی مورد نیاز دندان ها صحبت کنیم، امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شود.

دندان ها یکی از مهم ترین بخش ساختار دهان انسان محسوب می شوند که عمدتاٌ دو وظیفه مهم در دهان برعهده دارند:

  • جویدن غذا
  • زیبایی

نوع تغذیه فرد رشد دندان ها را تحت تاثیر خود قرار می دهد، رژیم غذایی نامناسب می تواند احتمال ریسک ابتلا به انواع بیماری های دندانی را افزایش دهد.

یکی از مهم ترین بیماری ها یا مشکلاتی که می تواند برای یک فرد پیش بیایید پوسیدگی است، که اگر به موقعه دندان مورد درمان قرار نگیرد، نیاز به درمان کانال ریشه پیدا می کند.

برای جلوگیری از ابتلا به چنین مشکلاتی و بهبود وضعیت دندان های خود بهتر است مواد معدنی مورد نیاز دندان ها برای سالم ماندن را بشناسید.

 

بیشتر بخوانید: فروشگاه تجهیزات پزشکی، بهداشت دندان ها

مواد معدنی مورد نیاز برای سلامت دندان ها

همان طور که اطلاع دارید، دریافت مقدار مناسب ویتامین ها، پروتئین ها، مواد معدنی، چربی ها برای رشد و باسازی بافت های طبیعی و همچنین مقابله با عفونت ها لازم است.

چربی، کربوهیدرات و پروتئین ها انرژی لازم بدن برای محافظت و ترمیم بافت ها را فراهم می کند، درکنار ویتامین C، ویتامین های A،B ،D ،E  و K برای افزایش کیفیت و سرعت بهبودی لازم هستند.

برای مثال ویتامین A با کاهش دوره التهابی ترمیم بافت به طور قابل توجهی موجب تسریع بهبودی می شود.

دندان که بخشی از بدن می باشد به همان اندازه به این مواد معدنی و ویتامین ها نیاز دارد، مواد معدنی ضروری برای سلامت دندان ها عبارتند از:

 

مواد معدنی مورد نیاز دندان ها

 

  • کلسیم:

یکی از مهم ترین مواد معدنی لازم برای سلامت دندان ها، کلسیم است، استخوان فک و دندان انسان عمدتاً از کلسیم تشکیل شده است.

عدم وجود کلسیم کافی در برنامه غذایی فرد، ممکن است باعث ابتلا به بیماری های لثه و موجب پوسیدگی دندان ها شود.

کلسیم در بیشتر غذاها و مایعات مانند شیر، لبنیات، حبوبات یافت می شود، که فرد می تواند با مصرف به اندازه کلسیم کافی را به بدن خود برساند.

  • آهن:

یکی از آسیب های که ممکن است براثر فقر آهن ایجاد شود، التهاب زبان و زخم های دهانی می باشد، آهن در غذاهایی مانند گوشت قرمز، غلات سبوس دار و ادویه ها یافت شود.

  • ویتامین B12 و B2:

یکی از ویتامین های لازم برای سلامت دندان ویتامین B12 و B2 هستند که در صورت کمبود آن فرد مبتلا به زخم های دهانی می شود.

ویتامین B12 در گوشت قرمز و مخصوصاً در ماهی یافت می شود، محصولات لبنی مانند شیر، ماست، پنیر، منابع خوبی برای تامین ویتامین B12 هستند.

ویتامین B2 نیز در اسفناج فراوان می باشد همچنین برای تامین این وتامین غذاهایی مانند ماکارونی، شیرینی و بادام مصرف کنید.

  • ویتامین B3:

کمبود ویتامین B3 (نیاسین) می تواند سبب به وجود آمدن ضایعات بد و زخم شود، برای تامین سطح ویتامین B3 بدن خود مرغ و ماهی مصرف کنید.

  • ویتامین C:

پایین بودن سطح این ویتامین باعث خون ریزی لثه های و لقی دندان های می شود، ویتامین C در سیب زمینی، فلفل قرمز و پرتغال یافت می شود.

  • ویتامین D:

ویتامین D به جذب کلسیم توسط بدن کمک می کند و استخوان ها و دندان های فرد را تقویت می کند، عدم وجود کافی ویتامین D در رژیم غذایی فرد می تواند منجربه سندروم سوزش دهان شود.

برای افزایش ویتامین D بدن خود، شیر و زرده تخم مرغ و ماهی منابع خوبی برای تامین آن می باشند، آفتاب نیز به مقدار محدودی به تولید ویتامین D در بدن کمک می کند.

وجود ماده سمی و سرطانزا در برند مشهور خمیر دندان

انصراف از نظر