شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید

با توجه به  نوسانات ارزی، خواهشمند است جهت اطلاع دقیق از موجودی کالاها و همچنین قیمتِ بروز، لطفا قبل از خرید، با کارشناسان فروش، تماس حاصل فرمائید. (۰۹۱۲۴۴۳۸۰۴۴ آقای علی سوری)

ترمیم مجدد دندان با کامپوزیت

ترمیم مجدد دندان با کامپوزیت

در این متن از دنسیس در مورد ترمیم مجدد دندان با کامپوزیت صحبت میکنیم با ما همراه باشید.

شاید با وجود قلب و مغز و.. در میان پراهمیت‌ترین اعضای بدن کمتر به دندان‌ها توجه کنیم، اما کافیست یک دندان درد بگیریم، دچار مشکلاتی مثل ترک خوردگی و شکستگی دندان شویم تا به اهمیت دندان و نقش مهم آن در زندگی پی ببریم. دندان‌ها جدای از اینکه اعضایی پرکاربرد در بدن هستند، از مهمترین عناصر چهره بوده و نقش فوق العاده مهمی در زیبایی و ظاهر ما دارند.

 به خصوص در عصر حاضر که اهمیت زیبایی و جذابیت به اوج خودش رسیده و افراد از جان و مال خود برای زیباتر شدنشان مایه می‌گذارند، توجه به سلامت و صحت و زیبایی دندان‌ها بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.

کامپوزیت دندان یکی از روش‌های بهبود زیبایی و سلامت دندان است که اگر خودتان هم آن را انجام نداده باشید، حتما نام آن را شنیده‌اید! ترمیم مجدد دندان با روش کامپوزیت به وسیله مواد مخصوص و به روش روکش یا پیوند کامپوزیت انجام می‌شود و یکی از بهترین، کارآمدترین و پرطرفدارترین روش‌های دندانپزشکی و زیبایی حال حاضر است.

 

ترمیم مجدد دندان با کامپوزیت در چه شرایطی کاربرد دارد؟

 

کاربرد روش ترمیم کامپوزیت دندان چیست؟ چرا باید کامپوزیت کنیم؟ در چه مواقعی نیاز به کامپوزیت دندان خواهیم داشت؟ این موارد سوالاتی هستند که در این بخش قصد داریم به آن بپردازیم. روکش یا پیوند کامپوزیت، روشی جهت ترمیم دندان است که به کمک مواد پرسلنی یا ونیر انجام می‌شود.

این روکش‌ها که از مقاومت خوبی برخوردار هستند، با تنوع رنگ‌ها و سایه‌ها، پوششی مناسب برای دندان ایجاد کرده و از نمایان شدن مشکلات ظاهری دندان چون لک‌های عمیق، شکستگی و ترک، فواصل غیرعادی بین دندان‌ها، دندان‌های کج و معوج جلوگیری به عمل آورده و ساختار و عملکرد دندان را بهبود می‌بخشند.

از موارد پر استفاده ترمیم کامپوزیت دندان می‌توان به بهبود طرح لبخند، پوشش ترک یا شکستگی دندان‌های قدامی یا خلفی، پوشش لک‌های شدید دندان در اثر سیگار، الکل، پوسیدگی یا پر کردن دندان، کج و معوج بودن برخی دندان‌ها یا فواصل غیرعادی میان دندان‌ها اشاره کرد.در ادامه به طور کاملتر به هر یک از این مشکلات می‌پردازیم.

 

مطلب پیشنهادی : طول عمر کامپوزیت دندان

 

 

ترمیم مجدد کامپوزیت روشی آسان، به صرفه و کارآمد است، اگر...

 

  • لبخند زیبایی ندارید!

یکی از عمده دلایل روی آوردن افراد به ترمیم کامپوزیت و روکش دندان، جنبه زیبایی و ظاهر دندان‌ها، به خصوص دندان‌های جلویی (قدامی) است. بسیاری افراد به دلیل مشکلات گسترده دندان، لبخند خود را به کمک لب‌ها یا دست پنهان می‌کنند و هیچگاه اعتماد به نفس لبخند زدن به نحوی که دندان‌ها پیدا باشد را ندارند. مشکلات دندان از شایع‌ترین دلایل اعتماد به نفس کم در جمع‌ نیز هست.

افرادی که به هر دلیلی (که جلوتر به آن می‌پردازیم!) لک‌های عمیقی روی دندان‌هایشان دارند، دندانشان را پر کرده‌اند، دچار ترک یا شکستگی دندان شده‌اند، فواصل غیر طبیعی بین دندان‌ها داشته و یا دندان‌هایی کج و معوج دارند، هرگاه که می‌خواهند لبخند بزنند، مادام در فکر و اضطراب تحقیر  شدن، تمسخر و طرد شدن هستند و به هر نحوی که شده دندان‌هایشان را از دید افراد می‌پوشانند.

 یک روش درمانی و زیبایی فوق العاده کارآمد برای بهبود طرح لبخند و رفع مشکل این افراد، روکش کامپوزیت است. در این روش، ترمیم دندان به کمک تجهیزاتی متنوع اعم از کامپوزیت آی پی اس ، کامپوزیت دیاموند ، کامپوزیت توکویاما یا کامپوزیت P60 و... انجام می‌شود. پوشش کامپوزیت پوششی مقاوم و همرنگ با دندان‌های فرد است و مشکلات دندان را برطرف کرده و دندان را به خوبی روز اول بازمی‌گرداند.

 

  • لک‌های عمیقی روی دندان دارید!

لک روی دندان به خصوص دندان‌های قدامی از جمله دلایل استفاده از روش کامپوزیت دندان است. البته منظور از لک دندان، هر لکی که با خوردن غذا و به طور موقت ایجاد می‌شود نیست. منظور از لک در ترمیم به روش کامپوزیت لک‌هایی ست که با هیچ ماده بهداشتی مثل انواع خمیر دندان و مواد شستشوی دندان از بین نمی‌رود و به طور عمیق و طولانی روی دندان باقی مانده است.

این لک‌ها عموما در اثر عواملی چون استفاده طولانی و زیاد از الکل، استعمال سیگار، پر کردن دندان، پوسیدگی دندان و... ایجاد می‌شوند و همانطور که در بخش قبل گفتیم، بیشتر از تاثیر منفی در سلامت فرد، اثر مخرب بر اعتماد بنفس وی دارند. روکش‌های آماده کامپوزیت آی پی اس وسیله خوبی برای پوشش این لک‌ها هستند و زیبایی دندان را به شکل اول بازمی‌گردانند.

 

  • دچار ترک یا شکستگی دندان شده‌اید!

در سال‌هایی نه چندان دور اگر فردی دندانش را به هر نحوی از دست می‌داد و دچار ترک یا شکستگی دندان می‌شد، شانس چندانی برای جایگزین کردن دندان یا پوشش آن نداشت. پیشرفت علم و فناوری در چند سال اخیر است که این امر را ممکن کرده تا هر گاه دچار ترک یا شکستگی دندان شده‌ و دندان خود را از دست دادید، با هزینه‌ای مناسب و روشی آسان و دردسترس به صورت روکش کردن بتوانید دندان خود را ترمیم کنید.

 شکستگی دندان علاوه بر جلوه بد و تاثیر بر اعتماد به‌نفس و آسیب‌های روحی، می‌تواند موجب مشکلات حاد دندانپزشکی شود. جهت پیشگیری از این مشکلات و حفظ زیبایی لبخند خود خوب است با روش کم هزینه و کارآمد ترمیم کامپوزیت، اقدام به برطرف کردن این مشکل کنید. شایان ذکر است که پوشش‌های کامپوزیت کاملا متناسب با رنگ و ظاهر دندان شما و قابل تنظیم هستند و از لحاظ ظاهر، تفاوتی با دندان شما ایجاد نمی‌کنند.

 

 

مزایای ترمیم مجدد دندان با کامپوزیت

 

  1. تنوع رنگی در کامپوزیت‌ها بسیار است. این مزیت کمک می‌کند افراد با یافتن درجه رنگ طبیعی دندان، عملیات ترمیم را به زیباترین نحو انجام دهند. شایان ذکر است که کامپوزیت توکویاما ، نوعی کامپوزیت ژاپنی است که در این زمینه بهتر از سایر برندها بوده و با قابلیت تطبیق پذیری و اثر آفتاب پرست، می‌تواند به رنگ طبیعی دندان‌های فرد برسد.
  2. از مزیت‌های مهم دیگر در مورد کامپوزیت‌ها که در کامپوزیت دیاموند نیز به خوبی مشهود است، روش آسان و بدون درد ترمیم است. فرآیند ترمیم مجدد کامپوزیت آسان، سریع و البته ارزان و به صرفه است.
  3. نتیجه ترمیم کامپوزیت جذابیت طبیعی دارد و از لحاظ مقاومت نیز روشی مناسب به حساب می‌آید.
  4. این روش ترمیم هم برای دندان‌های قدامی و هم دندان‌های خلفی (به وسیله کامپوزیت P60 ) کارایی دارد.

این موارد از مهمترین مزایای کامپوزیت دندان هستند. هر چند که روکش کامپوزیت معایبی نیز دارد و در مقاومت به پای لمینت سرامیکی نمی‌رسد اما روشی آسان، سریع و کم هزینه است و با این حساب کارایی خوبی دارد.

 

سخن پایانی

 

در این نوشته سعی کردیم به طور کامل و کاربردی به موارد ترمیم مجدد دندان با روش کامپوزیت پرداخته و راهنمای جامعی برای انواع کامپوزیت و مزایای استفاده از آن به شما ارائه دهیم. در آخر فراموش نکنید که همواره پیشگیری بهتر از درمان است. با مراقبت از دندان‌ها، از بسیاری مشکلات جسمی و روحی جلوگیری به عمل آورده و لبخندی زیبا به روی زندگی سالم بزنید.

 

با ما همراه باشید : میزان تاثیر ضدعفونی کننده ها بر انواع ویروس

انصراف از نظر