شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید

با توجه به  نوسانات ارزی، خواهشمند است جهت اطلاع دقیق از موجودی کالاها و همچنین قیمتِ بروز، لطفا قبل از خرید، با کارشناسان فروش، تماس حاصل فرمائید. (۰۹۱۲۴۴۳۸۰۴۴ آقای علی سوری)

آشنایی بیشتر با کامپوزیت های فلو

آشنایی بیشتر با کامپوزیت های فلو

کامپوزیت فلو

کامپوزیت flowable یکی از دسته‌های کامپوزیت‌های دندانی هستند که بواسطه ویژگی های هندلینگ، افزایش انقباص پلیمریزاسیون و کاهش خواص مکانیکی شناخته شده اند.

با این حال، اگر شما روی یک مورد درباره‌ مواد دندانی حساب کنید، آن مورد تغییر خواهد کرد زیرا علم و دانش و تولید مواد دائما در حال پیشرفت و تغییر می باشد. اما بیایید نگاهی دقیق تر به این نوع کامپوزیت و اینکه چگونه می تواند برای کار شما مفید باشد، بیاندازیم.

 + مزایای استفاده از کامپوزیت های فلو

کامپوزیت های flowable دارای ویسکوزیته پایین تر از همتایان غلیظ تر خود هستند. آنها می‌توانند به گوشه و کناره‌های حفره آماده شده که پر کردن آن‌ با یک کامپوزیت معمولی دشوار است، جریان یابند. کامپوزیت flowable معمولا به صورت یک سرنگ همراه با سرتیپ های کوچک عرضه می گردند که این امر آنها را برای حفرات کوچک کاربردی می نماید. یکی دیگر از مزایای ویسکوزیته پایین تر این نوع کامپوزیت اینست که می تواند در لایه های بسیار نازک شکل بگیرد و مانع از تشکیل حباب و یا حفره در مواد شود.

بیشتر بخوانید: فروش بلیچینگ، فروش کامپوزیت دندان

- معایب کامپوزیت های فلو

البته آنچه که باعث می شود کامپوزیت‌های فلو برای برخی از ترمیم‌ها مناسب باشند، مانع از کارایی آن‌ها در ترمیم‌های دیگر می‌شوند. محتوای فیلر پایین تر برخی از مواد می‌تواند به انقباض پلیمریزاسیون بیشتر منجر شود. همچنین هنگامی که میزان فیلر کمتر باشد، می‌تواند منجر به کاهش خواص مکانیکی کامپوزیت شود.

با این حال، همه کامپوزیت‌های فلو یکسان نیستند. مواد جدیدتر دارای فیلر بالاتر از پیشینیان خود هستند که برخی از معایب شناخته شده را بهبود می‌بخشند. این مواد بهبود یافته می‌تواند بیش از گذشته و با نتایج مشابه به کامپوزیت های چسبناک تر استفاده شود.

flowable composite

 

Flowables: از یک ضربه بد در شروع نامناسب رنج می‌برند؟

هنگامی که در دهه ۹۰ میلادی کامپوزیت های فلو معرفی شدند، دارای ویسکوزیته بالایی بودند زیرا تولیدکنندگان محتوای فیلر آن‌ها را بیشتر کاهش داده بودند اما رفته رفته بعد از سال 2010  کامپوزیت های فلو تا ۷۰ الی ۸۰ درصد با فیلر پر شدند و امروزه خواص مکانیکی کامپوزیت فلو به اندازه‌ی قدرت و میزان سایش آن‌ها بهبود یافته است.

کامپوزیت flowable کمتر چسبناک است، بنابراین بهتر تطابق می‌یابد. هرچند برای بدست آوردن این جریان، تولیدکنندگان مجبور به عدم استفاده از برخی ذرات فیلر هستند. در حال حاضر، اندازه ذرات این کامپوزیت‌ها دستکاری شده‌اند و در نتیجه برای بدست آوردن خواص مختلف handling بدون کاهش محتوای فیلر عمل نموده‌اند. همچنین با این روش قدرت این نوع کامپوزیت نیز حفظ شده است.

شواهد علمی نشان می‌دهد که flowables دارای اثر بالینی مشابه به کامپوزیت‌های رایج برای هر دو ضایعات carious و noncarious پس از سه سال بوده. علاوه بر این، آن‌ها به خوبی درحفرات اکلوزالی، به عنوان سیل‌کننده‌ی پیت و فیشورها، برای حفرات کلاس II با حداقل تهاجم و ضایعات غیرپوسیدگی ناحیه سرویکال عمل می‌نمایند.

بیشتر بخوانید: متخصص فروش بلیچینگ، فروشگاه دندانپزشکی منبع: دندال

انصراف از نظر